Wybierz się do Amsterdamu

Amsterdam jest jednym z najbardziej znanych i popularnych miast w Europie, słynącym z pięknych kanałów, zabytkowych budynków, wspaniałych muzeów i bogatej kultury oraz….kontrowersyjnego zioła. Miasto to przyciąga rocznie miliony turystów z całego świata, którzy chętnie zwiedzają jego urokliwe ulice i cieszą się atmosferą, jaką oferuje stolica Holandii.

Co warto zwiedzić w Amsterdamie?

Jednym z polecanych miejsc, które warto zobaczyć w Amsterdamie, jest Muzeum Van Gogha. To jedno z najważniejszych muzeów na świecie, gdzie można podziwiać wiele dzieł słynnego artysty Vincenta Van Gogha. Znajdują się tam między innymi takie arcydzieła jak „Słoneczniki” czy „Jego Majestat Kartoflany”. Osobiście nie byliśmy ponieważ odwiedzając Amsterdam w 2022 roku, przyjechaliśmy tu po południu i zależało nam na zobaczeniu miasta.

Innym rekomendowanym punktem turystycznym jest Rijksmuseum – muzeum narodowe, które posiada największą kolekcję dzieł sztuki i rękodzieła holenderskiego pochodzenia. W muzeum znajduje się wiele wybitnych dzieł sztuki, w tym takie arcydzieła jak „Nocna straż” Rembrandta i „Mleczarka” Jana Vermeera. Nie jesteśmy pasjonatami sztuki, dlatego tego miejsca również nie odwiedziliśmy.

Kolejnym obowiązkowym punktem programu jest wizyta w dzielnicy czerwonych latarni, tu za to byliśmy cały wieczór! Jest tu wiele kawiarni i barów, nocne życie aż tętni, a także symbol Amsterdamu, czyli słynne czerwone latarnie, a pomiędzy nimi nocne kluby z tańczącymi kobietami w bieliźnie.

Innym interesującym miejscem jest Dam Square – centralny plac miasta, gdzie warto odwiedzić Królewski Pałac, Pomnik Narodowy oraz wiele innych atrakcji. Przeszliśmy po tym miejscu o zmroku, styl oraz wielkość budowli robi wrażenie!

Jak dojechać z Polski do Amsterdamu?

Do Amsterdamu można dojechać z Polski na wiele sposobów. Jednym z najpopularniejszych środków transportu jest samochód, którym można dotrzeć do stolicy Holandii, korzystając z autostrady A2. Czas podróży samochodem z Polski do Amsterdamu wynosi około 12 godzin. Tutaj podpowiedź dla osób, które lubią zaoszczędzić, skorzystaj z aplikacji blablacar, by zabrać kogoś kto dorzuci się do paliwa, my mieliśmy full samochód w obie strony.

Innymi alternatywnymi sposobami są loty samolotem lub pociągiem. Z Polski do Amsterdamu regularnie kursują tanie linie lotnicze, które oferują wiele połączeń z różnych miast. Z kolei pociągiem można dotrzeć do Amsterdamu, korzystając z międzynarodowych połączeń kolejowych, np. z Berlina, Brukseli czy Paryża.

Amsterdam moja opinia

Bardzo urokliwe miasto, ilość rowerów oraz infrastruktura robi wrażenie. Auto zostawiliśmy na parkingu i zwiedzaliśmy miasto na nogach oraz środkami komunikacji miejskiej. Piękne, zadbane uliczki, ciekawe strefy gastro, intensywne nocne życie – jest klimat. Jest to co robić na pewno cały dzień a może i kilka, chcąc szczegółowo zwiedzić miasto czy odwiedzić muzea. Dla nas był to tylko przystanek na chwilę, nie lubimy zwiedzać miast, a cel naszej podróży był inny. To, co zaskoczyło mnie w Amsterdamie trochę negatywnie to ilość pijanych i pewnie zjaranych ludzi, często leżących na ulicy, w kilku miejscach widzieliśmy karetki. Kiedy zapadł zmrok, naprało to innego charakteru, nie jesteśmy typami imprezowiczów, więc taki widok zrobił na mnie negatywne wrażenie.