Jak budować zaangażowane konto na Instagramie?

Posiadanie profilu na Instagramie, coraz częściej wiąże się z tym, że chcemy na nim zarabiać. Jest taki piękny zwrot: Jak monetyzować swoje działania na Instagramie?

Sama od ponad 12 lat buduje swoje konta i markę w sieci. Kiedyś był to tylko ten blog PatrycjaStory.pl dzisiaj jest to również moja agencja marketingowa AmbitnaMarka.pl, czy kilka innych profili, marek i brandów, tworzonych głównie online. Aby faktycznie monetyzować działania w sieci, zależy zacząć od budowania społenczności, które coś od nas kupi. Jak to robić? Na czym się skupić? Od czego zacząć? Podpowiadam w dzisiejszym wpisie.



 

Jak budować zaangażowane konto na Instagramie?

Zacznijmy od tego, że aby budować konto i angażować do interakcji inne osoby, należy coś na nim publikować. Ważne, by zastanowić się nad branżą czy kategorią, w której chcemy działać. Istotny jest nasz cel, efekty jakie chcemy osiągnąć, ale warto spojrzeć też z punktu widzenia obserwatora. Co mamy mu do zaoferowania?

Obecnie Social Media zmieniają się dosyć szybko. Wciąż dodawane są nowe opcje, ulepszenia, które mają nas bardziej zaangażować, czy przyciągnąć do właśnie tej aplikacji.

Co publikować na Instagramie?

Posty zwykłe

Zacznijmy od tego co było na początku, czyli zdjęcia w kwadracie (teraz również tak zwana karuzela zdjęć czyli do 9 w przewijanym slajderze). Jeśli chcemy skupić się tylko a tej treści, należy dodawać je regularnie. Może to być 1,2, a nawet 5 razy  w tygodniu, ale z zachowaniem regularności i systematyczności zarówno dni jak i pór dnia publikowania. Dodawaj posty zdjęcia lub wideo reels. Po około miesiącu regularnego publikowania, sprawdź w statystykach, w jakich godzinach jest największe zaangażowanie i zacznij publikować głównie w tych porach. Obecnie do wpisów zdjęć możliwe jest dodawanie muzyki, gifów w komentarzach. Pamietaj, o ciekawych zdjęciach, opisie, hasztagach czy oznaczeniach lokalizacji miejsc, czy profili innych kont.

Stories

Kolejnym bardzo popularnym sposobem na aktywność na Instagramie jest dodawanie stories, czyli krótkich (kiedyś 15 min teraz już do 60sek) filmików. Zazwyczaj są to wideo z relacją z danej chwili. Mogą być mówione z widoczną naszą twarzą, lub odwróconą kamera i słyszanym tylko naszym głosem, albo wideo/zdjęcia/kolarze bez nas. W branży mówi się, że stories, na których widoczna jest twarzy ludzka mają większe zasięgi. Dodawaj codziennie min. 5-7 kafelków stories. Najlepiej by pierwszy kafelek był mocno przyciągający, angażujący np. z ankietą, naklejką, oraz taki dający wartość i by była na nim osoba – Ty.

Wideo reels

Najnowszy i najbardziej ciekawy sposób publikowania treści na Instagramie. Reels, czyli krótkie (do 1 minuty), wideo. Często z montażem, efektami, muzyką, przejściami. Różnica między postem i stories jest taka, że reels wyświetla się nie tylko osobom i kontom, które zaobserwowały nasze konto, ale innym z podobnej grupy docelowej. Plus tego rozwiązania jest taki, że możemy trafić z ta treścią do nowych odbiorców.

Komentarze i wiadomości

Kiedy już opublikujemy powyższe treści, czy to zwykły post, stories czy to reels, ważne jest reagowanie na komentarze czy wiadomości naszych obsewujących. Odpowiadaj na każdy komentarz, a jeśli ich jeszcze nie masz – komentuj innym. To jedna z najważniejszych rzeczy. Budujesz w ten sposób zaangażowane konto. Odpowiadaj na wiadomości, które dostajesz na priv. Sama również nawiązuj kontakt z innymi.

To wszystko wykonywane systematycznie, z sercem i pasją przez minimum 3 miesiące, pozwoli urosnąć Twojemu kontu i pozyskać zaangażowanych odbiorców, którzy mogą przełożyć się na monetyzację konta.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *