Ile kosztuje wyjazd na Bali na 2 tygodnie?

Dzisiaj powrócimy na rajską wyspę Bali i opowiem Wam ile kosztuje wyjazd na około 2 tygodnie do Indonezji. Zapraszam do wpisu.

Bali to przepiękna wyspa położona w Indonezji. Wyspa nie należy do największych, spokojnie można ją przejechać w max 2 dni. Jednak jeśli chcemy skupić się na zwiedzaniu i poznawaniu uroków wyspy Bali – nawet miesiąc nam nie starczy. Na wyspę nie latają bezpośrednio samoloty (chyba, że należące do biur podróży) tak więc aby się na nią dostać należy liczyć się z gwarantowaną przesiadką lub międzylądowaniem.

Naszą wizytę na Bali rozpoczęliśmy od Wietnamu po czym przenieśliśmy się na docelową wyspę, która szybko stała się naszym ulubionym miejscem do podróży. Na Balii spędziliśmy dwa tygodnie i by ł to wyjazd na własną rękę.  W tym wpisie opowiem ile wydaliśmy na 2 tygodnie na wyspie Bali. Nasz wyjazd skrupulatnie spisywałem i dzieliłem na kategorie. Nie ustalaliśmy jakiegoś budżetu. Chcieliśmy sprawdzić jednak co się bardziej opłaca wycieczka na Bali czy wyjazd na własną rękę.

Kategorie wydatków podzieliłem na:

• Loty: Tego chyba nie muszę wyjaśniać;
  • Transport: Tutaj wchodzi transport grabem czy wynajem skutera lub paliw0;
  • Wycieczki/zwiedzanie: Jeśli za coś musieliśmy zapłacić to to się liczyło jako ta kategoria. Akurat na Bali bardzo często trzeba płacić – na szczęście nie wielkie sumy;
  • Żywienie: Wszystko od restauracji po zakupy w sklepie;
  • Wspólne: Gdy musiałem coś kupić i ciężko było dopasować do kategorii to było właśnie wydatkiem wspólnym (np. wejście do knajpy);
  • Nocleg: Spaliśmy w różnych miejscach więc trzeba było na to mieć osobną kategorie;
  • Prywatne wydatki: Tutaj podzieliłem na moje i Patrycji.

Warto wspomnieć również o sposobie jedzenia na Bali. Na Bali ani razu nie gotowaliśmy (tak jak to robiliśmy na Zanzibarze). Codziennie jadaliśmy w knajpach i Warungach (czyli u lokalsów). Jeśli chodzi o nocleg to co około 2 dni przemieszczaliśmy się po całej wyspie tak wiec za każdym razem mieliśmy inny nocleg. Co ciekawsze czasem znajdowaliśmy nawet noclegi za 23 zł/os. i to bardzo dobry stan. Można powiedzieć że niczego sobie nie żałowaliśmy i mocno korzystaliśmy z uroków Bali. Co ważniejsze zwiedzieliśmy prawie cały zachodnią i południową część wyspy.

bali na 2 tygodnie

Wydatki na Bali z podziałem na kategorie

Dobra przejdźmy do najważniejszego czyli podziału wydatków na Kategorie.

Adrian 39,00 zł
Zwiedzanie 499,72 zł
Żywność 2 631,55 zł
Suma całkowita 13 814,57 zł

Dobrze widzicie, moje prywatne wydatki na Bali to 39 zł – raz poszedłem do fryzjera. Ogólnie to jestem minimalistą. Z kolei Patki wydatki to całość na pamiątki i sukienki.

Ile można wydać na Bali na 2 tygodnie

Wyjazd na Bali na 2 tygodnie na własną rękę kosztuje około 13 814,57 zł. Do powyższej kwoty dodałem jeszcze szacunkową cenę lotów w jedną stronę. Tak więc dla porównania 10 dni z biurem podróży gdzie płacisz tylko za lot i nocleg (ew. ze śniadaniami) często zaczyna się od 7 tysięcy /osoba. Moim zdaniem 13 814,57 złotych nie jest wcale dużo bo wylot na Bali to niezapomniane wrażenia, wspomnienia, przeżycia i jeszcze wiele więcej. Na szczęście już w grudniu wracamy na tą rajską wyspę Bali.