Crossfit-forma budowania wytrzymałości i siły?!

Czym różni się crossfit od siłowni?

Crossfit to alternatywa treningu na siłowni. Podczas crossfitu wykonuje się ćwiczenia angażujące mięśnie całego ciała a także budujące wydolność tlenową.

Na crossficie nie ma czasu na odpoczynek, ponieważ zazwyczaj głównym celem treningu jest wykonanie jak największej liczby powtórzeń w jak najkrótszym czasie. Jeśli lubisz przekraczać swoje granice wytrzymałości to ten rodzaj aktywności jest właśnie dla ciebie. 

 

Jak wygląda trening? 

Główną zasadą crossfitu jest różnorodność ćwiczeń. Codziennie zaplanowany jest inny trening, więc nie będziesz się nudzić. 

Na początek rozpoczynamy 20 minutową rozgrzewką w postaci biegania, pajacyków, rozgrzewania poszczególnych partii ciała, które będą angażowane w treningu.

Następnie omawiane są ćwiczenia, które są w treningu. Trener dokładnie objaśnia jak wykonywać dane ćwiczenie, jaki ciężar dobrać, na czym się skupić. 

Główna część treningu składa się z kilku rund, które należy wykonać w określonym czasie. Zazwyczaj należy ukończyć trening w 15-20 min.

Na jedną rundę składa się np.

  • 40 skoków na skakance
  • 30 brzuszków
  • 20 push press ze sztangą
  • 10 pompek

Trening kończy się rozciąganiem ciała, które jest równie ważne jak rozgrzewka.

Czy jest to trening dla każdego?

Crossfit przez wiele osób postrzegany jest jako ciężki trening wykonywany przez żołnierzy czy strażaków. Tymczasem jest to trening dla każdego, ponieważ trener dopasowuje ćwiczenia do twoich możliwości. Nie umiesz robić pompek? To nie szkodzi, będziesz ćwiczyć mięśnie rąk w alternatywny sposób np. unosząc hantle nad głowę.

Nie dajesz sobie rady z podnoszeniem ciężarów? Możesz zamiast sztangi użyć plastikowej rurki i skupić się na technice ruchu.

Dzięki wielu alternatywnym ćwiczeniom i indywidualnemu podejściu trenera do każdej osoby na crossfit mogą chodzić zarówno dzieci, dorośli jak i starsze osoby.

Przeciwskazaniem są stany pooperacyjne, kontuzje czy problemy z sercem. W takich przypadkach należy zawsze skonsultować się z lekarzem.

 

Jakie efekty można osiągnąć?

Będziesz zadowolona z crossfitu, jeśli chcesz wymodelować swoją sylwetkę. Poprzez różnorodność ćwiczeń widać szybkie efekty wzmocnienia mięśni, elastyczności skóry i spadek tkanki tłuszczowej. Dzięki temu, że w crossficie są również elementy cardio możesz zwiększyć swoją wydolność oddechową. Najważniejsze na koniec- podczas treningu wydzielają się endorfiny, które poprawiają samopoczucie. Gdy zrobisz rano trening, będziesz miał energię na cały dzień a twój sen będzie głęboki i spokojny. 

Podobał Ci się wpis?

Kliknij i oceń

Średnia ocena 0 / 5. Ilość ocen: 0

Bądź pierwszą osobą, która oceni wpis

As you found this post useful...

Będzie mi niezmiernie miło jeśli udostępnisz wpis:

Przykro mi, że post Ci się nie spodobał

Podziel się opinią dlaczego post był słaby i jak mogę go polepszyć.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *